Tuesday 3 July 2012

Conteng-conteng Part 5

Assalamualaikum sahabat!..Sebenarnya make up yang kali ni dah lama..hari yang sama dengan entry before ni...tapi sekarang baru nak update.Cik tuan punya muka ni nama dia Nadia Latiff..So entry kali ni nak buat seringkas mungkin..Before start pape sila ikut arahan 1 sampai 6 kat sini dulu..dah siap semua baru boleh proceed ke step bawah ni. Bawah ni muka before make up.






1. Pas khatam semua step tadi sila conteng ikut turutan 1 sampai 3 ni.  Macam mana nak buat ekor mata tu sila tengok kat sini






2. So ni la hasilnya. Mari kita usha-usha gambar selepas make up!
























3. Haaaa..lupe nak bagi tahu..kalau nak make up lagi cun sila la amalkan petua ni..seyes berkesan,murah dan sangat bez!



P/s: Terima Kasih tuk Nad sudi bagi pinjam muka tuk aku tonyoh-tonyoh..hehehe...pasni 


Thank You for Reading!

2 comments:

  1. Saja nak tinggalkan jejak di blog ni.

    Sekadar pandangan saya sebagai seorang lelaki, mungkin lelaki lain, lain pandangannya.

    Seorang wanita tidak perlu bermekap kerana kecantikan tanpa makeup lebih dihargai oleh seorang lelaki lebih2 lagi lelaki yang bernama suami.

    Tapi bergantung kepada keadaan juga untuk bersolek ni. Ada wanita yang sanggup tak keluar rumah semata-mata tak bersolek terlebih dahulu.

    Kalau bersolek untuk suami lebih baik, tapi lumrah seorang wanita untuk kelihatan cantik tak kira waktu dan keadaan.

    Apa-apa pun, blog ini boleh dijadikan contoh tutorial pakai mekap.

    Tahniah cik blogger!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for yr comment!...betul2..perempuan without make up much more prettiest kan kan...it is true...pada pandangan saya...bila make up bergantung pada niat masing-masing..kalau sekadar mahu menghargai pemberian Tuhan....bagi saya tidak salah....Allah suka hambanya bercantik-cantik kan? (betulkan saya kalau saya salah)..tapi kalau memang awal-awal nk make up niatnya buruk maka buruk la jugak padahnya...saya memang sangat minat make up..niat saya wujudkan blog ni sekadar mahu berkongsi ilmu yang tak tinggi mana..contohnya kalau nak alter kening lebat tak payah sampai perlu cukur-cukur kening..which is semua orang tahu haram hukumnya mengubah ciptaan Tuhan...kalau nak bulu mata lentik tak perlu pakai bulu mata palsu( dulu saya tak tahu ini juga haram)...bagi saya perempuan nak make up?..silakan..nak bercantik-cantik...silakan...tapi ada caranya...jangan berlebih-lebih..simple itu juga kan menawan bukan =)

      Delete

Thanks for the comment.