Wednesday 15 May 2013

Mind Therapy

Assalamualaikum semua...hai..hai...hai...hehhe...apa khabar semua...okai kali ni nak cete-cete pasal make up balik...heee...ye dah lame x menconteng muke siapa-siapa...jadi muka sendiri pulak harus dijadikan mangsa keadaan. MC sehari tak boleh dipersiakan...kalau tak ke mana-mana mestilah kena buat sesuatu kan...okai jommmmm...kali ni saja nak try make up cm heavy sikit...haaa...sikit je...and and and...yang penting sekali memang xde unsur-unsur bulu mata palsu ke...cukur-cukur kening tu memang tak de...nehi!..hahha





Kali ni cam biase la aku pakai foundation je..ye je...xde sekelumit pon bedak ke...loose powder ke..semua xde..tapi aku aku buat cara lain..cam before amek foundation tukan, aku basahkan sponge tu kat air dulu pastu baru letak kat muka...ternyata...die jadi lebih smooth gitu...rata...semua parot-parot jerawat semua hilang sekelip mata uuu..hahha




 kat atas tu muka lepas berfoundation..tengok habis kening semua hilang hasil dari foundation..hahhaha...kalau cara aku la...aku memang kasi sapu sekali kening..haaa




 dah setel bab foundation aku start main color-color...first skali aku letak base color dulu..pastu starting dengan purple paling soft...pastu kat hujung-hujung mata aku kasi purple gelap and last paling hujung mata aku letak color hitam tros...dah letak semua color ikut selera aku..baru aku pick satu berus tuk blend kan color die...so taraaaaa!!...kat atas ni hasilnya...




 Bila mata dah cukup color baru aku start pakai eyelinear..kali ni pakai eyelinear gel...okai..best..sila carik satu untuk simpanan masing-masing....senang dan sangat seronok...senang nk ekot tepi-tepi mata tu..




 bila mata dah agak-agak okai kan...aku start lukis hidung...hahhaha..konon-konon nak bagi mancung la kan..sekali aku rasa cam aku buat tak seimbang la pulak..hahha..xpe..abaikan..korang nanti make sure buat simetri sama kanan kiri taw taw..




Pastu baru main pekatkan kening..kalau nk pekatkan kening ni sila la pakai color coklat...jangan wat perangai pakai color hitam....seyes...kalau tak caya wat la...mesti jadi cam kening sin chan...aku dah penah wat kat member aku,...sian dia..terima je pasrah...hahhah..ampun ye kawan...ampun..hehhe




tak lupa jugak macam biase kasi la muke tu cam malu-malu kucing sikit kan...pe lagi..kasi bubuh sikit blushing...tuk kulit aku yang tak berapa nak cerah kan...hahah..aku prefer pakai color brown-brown je...sebab pada mata aku, tu je nampak kena...kalau pakai pink macam...aaargghhh....kena tampar sekali..hhaha...tak masok la tuk kulit macam aku..





 Lastly ni lah hasilnya...hehhehehe....sorry ye...kualiti gamabr takat camera laptop je..tak kuasa nk pasang tripod pakai setting timer pastu lari-lari...hahhaha...cheq penat..hehhehe











terima kasih sebab sudi baca walaupon xda intipati sangat =)

P/s : Mama cakap muka tu tak boleh nak ubah..sebab tu Allah dah cipta..tapi akhlak tu boleh diubah..xpe kalau tak cantik..janji akhlak tu cantik..hehhe...tapi kalau dua-dua pon tak camne mama? =,=

No comments:

Post a Comment

Thanks for the comment.