Saturday 2 November 2013

Sesuap Nasi..sebutir beras

Assalamualaikum semua..kat sini nak memperkenalkan satu kerja suke-suke aku.. "Gerobok Baju"..meh follow ramai-ramai...ni first time aku p carik sendiri material kain apa and nak design camne...and and
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
taraaaaa....................






Kenapa gerobok baju ni wujud?....dulu-dulu ade satu moment aku berhenti kerja tetiba...so of coz mase tu dengan tiba-tiba jugak tak de duit..nak mintak duit kat mak ayah rasa cam tak baik..jangan ili...jangan...(dalam hati pernah ada satu azam tak kan mintak) tapi kalo duduk sorang-sorang dalam bilik sambil terbongkang pon duit tak keluar dari atap rumah terus berterabur kan.....so berbekal kan duit ciput-ciput tu la aku gunakan sebaik-baiknya....beli kain..jahit-jahit sikit...dari pada duit situ pulak aku gunakan untuk pergi interview..maklumla tak semua tempat kerja yang ko kuar-kuar train je terus boleh masuk pintu masok dia....ada la sikit-sikit buat bayar teksi...sayu wei sayu masa tu....ciap aku pernah masuk kat satu company ni sekali mak kau!...dah macam rumah apa ni gelap semacam..ni tempat kerja ke apa dia...teros berambosssssss

Tapi tak kurang jugak dengan jumpe mereka-mereka yang baik hati ni...pernah aku pergi interview die celah-celah bandar tu..kalo nak sampai senang sebab kau ambil je teksi dari lrt kan...tapi part lepas dah interview tu mati akal sikit port mana nk tunggu teksi...maklum la masa tu boleh tahan jugak blurnya..aku tekun tunggu je teksi bawah matahari yang terik memancar (tipu mase ni tak panas pon)...beriya tunggu teksi...sekali ada satu pakcik ni..pak cik okai..level macam ayah-ayah aku..dia kerja kat tempat company aku interview tadi sergah aku..cakap tunggu sapa ni..kalau teksi memang tak masuk sampai sini..kena jalan keluar sampai simpang besar tu haaa..tangan dia dah tunjuk-tunjuk..puas ni dia explain kat aku...tapi jangan harap aku nak paham..terus dia...jom la memang nak keluar lunch ni..pak cik hantar sampai lrt..setel!...semoga Allah murahkan rezeki pak cik tu...kalau jumpa lagi pak cik tu..aku pon tak ingat dah rupa dia..aku memang nak bagi tahu..Pak cik!..pak cik!..saya dah dapat kerja! terima kasih pak cik! jom mapley, saya belanja! kiki

Tu la al-kisah disebalik gerobok baju ni..dia nyawa bagi aku satu waktu dulu....do follow us friend. Terima kasih buat family and kawan-kawan yang bagi sokongan moral..tepuk-tepuk belakang sikit cakap : hey ili!!! ko boleh punye!....Tak kurang jugak yang bagi banyak cadangan. Terima kasih semua...semoga Allah saja dapat membalasnya..amin..amin


Thank You for reading!


P/s : aku harap satu masa nanti gerobok baju ni dapat tolong orang lain..insyaAllah..semoga Allah permudahkan.

No comments:

Post a Comment

Thanks for the comment.